Teologija
tijela - III.sezona/8.dio
Vjeronauk: don
Damir Stojić
Teologija u spavaćoj sobi – Liturgijski govor tijela
*Teologija- nauk o Bogu – u spavaćoj
sobi?
*Liturgija
/tijelo = o tome večeras pričamo na vjeronauku
*Čudno
zvuči jer bi mi najradije izbacili teologiju iz spavaće sobe.
*Bog
ima plan za spavaću sobu i ono što se događa u njoj.
*Sama
riječ liturgija znači vezati nešto zajedno. Tako imamo susret i vezivanje Boga
i čovjeka na misi kroz liturgiju. Na misi se Isus uprisutnjuje kroz liturgije.
*Moralni
život je duhovno bogoslužje (liturgija). (KKC)
*Prikazujući
svoje tijelo sudjelujemo na liturgiji (Rim, 12) i sudjelujemo s Isusom u
njegovom otkupiteljskom djelu. Da, u spavaćoj sobi. Muž i žena kad vode ljubav
prikazuju svoje tijelo kao duhovno bogoslužje i Isus je tamo prisutan! Šok zar
ne?
*Moralni
život je poput govora nekome da ide u krivi smjer na autocesti a on to ne vidi
i još te k tome ismijava…i tako već više od 2000 godina!
*Za
razumjeti moralni nauk potrebna je Božja riječ: „Danas ako glas mu čujete ne
budite srca tvrda kao u pobuni.“(Heb, 3,15)
*Što
je Bog zamislio za seksualnost? Odgovorimo iskreno na samo jedno pitanje i
znati ćemo gdje je granica u moralnom i spolnom životu. Pitanje glasi: „Je
li ovaj čin, riječ, misao, pogled autentičan znak Kristove slobodne, potpune,
vjerne i plodne ljubavi?“
*Kad
ovo načelo primjenjuješ zapravo živiš čistoću (predbračnu i bračnu)!
*
1) Samozadovoljavanje – nije slobodan, a ni plodan čin, a kamoli potpun čin jer
ne uključuje drugu osobu. S tim povezana je i pornografija koja je veliki
problem kod muževa. To je užas!
*
2) Predbračni odnosi – isto ne odražavaju trajnost, vjernost, slobodu i
potpunost, te plodnu ljubav. Seks nije loš, dapače on je svet jer preko toga
čina dolazi novi život koji je svet i koji zahtjeva uvjete trajne, slobodne,
vjerne i ekskluzivne ljubavi između muškarca i žene. Seks je slika takve
ljubavi.
*3)
Homoseksualni čin – Crkva razdvaja čin od osobe! Neuredna sklonost! Ne odgovara
načelima autentične ljubavi – vjernost, plodnost, trajnost i potpunost.
4*)
Namjerni sterilizirani seks – ako je takav seks dobar koje dobro je on donio u
zadnjih 60 godina? Inače, sam seks je slika (ikona) Presvetog Trojstva na
zemlji. Kontracepcija uništava tu sliku, čini je kopijom, lošom imitacijom.
Bračni par kad vodi ljubav sudjeluje u životu Presvetog Trojstva. Kontracepcija
unosi smrt!
*Zanimljivost
u Bibliji: Kad god se u Bibliji netko rodi Bog je prisutan! Bog blagoslivlja s
plodnošću! Npr. Post 4,1! Kod Židova je
najveće zlo sterilizirat bračni čin!
*Svaka
Crkva je osuđivala kontracepciju do 1930 i Anglikanske crkve te njihove
Rezolucije 15.
*Plodovi
kontracepcije: porast nevjere, snižavanje morala i moralnih načela, smanjeno
poštivanje žena od strane muškaraca, prisilna upotreba kontracepcijskih
materijala od strane Vlada u zemljama diljem svijeta.
*Zapitajmo
se onda koja je razlika između homoseksualnog para čiji je odnos sterilan i
heteroseksualnog para koji namjerno svojom voljom steriliziraju spolni čin? Nema
razlike kad heteroseksualni par sterilizira spolni čin.
*Najveća
tajna za dobar seks je ekskluzivnost – kada se dušom i tijelom pripada jednoj
ženi!
*Metafizika
seksa : svaki čin koji radimo ima svoju svrhu i značenje pa tako i seks. Koja
je svrha seksa? Ima ih više: prenošenje života, ljubav, zajedništvo i užitak.
Sve svrhe su važne i loše je ako se odvajaju.
Zapravo, kad se sterilizira primarna svrha u seksualnom činu, radi se o
poremećaju seksualnosti. Što znači taj čin? Ljubav i život.
*Crkva
naravno nikome ne govori da mora imati 20-ero djece ali im nudi tu otvorenost
prema životu kroz plodne i neplodne dane. Imamo odgovorno roditeljstvo koje im
omogućuje da biraju vrijeme kad će imati dijete i naravno ako imaju uvjete od
ekonomskih do psiholoških razloga. Imamo prirodno planiranje obitelji koje
omogućuje odgovorno roditeljstvo.
*Koja
je razlika između para koji koristi kontracepciju i onog koji odgađa prirodno
dijete. Par koji koristi kontracepciju
namjerno izbacuje Boga i nije otvoren prema životu, dok drugi par jest otvoren
prema životu u onoj mjeri kada koristi neplodne dane kod žene. Svjesni su da im
je Bog dao mogućnost vođenja ljubavi, zajedništva i obnavljanja bračne privole
kada nisu spremni za dijete.
*Na
kraju citiramo Ivana Pavla II koji nas ohrabruje i bodri nas da ostanemo na
Kristovu putu jer nas je otkupio i nismo više pali u požudi.
*Na
kraju citat iz Matejeva evanđelja, poglavlje 19.
--- crtice s vjeronaučnog susreta---
Kraj
III.sezone
Nema komentara:
Objavi komentar