četvrtak, 28. svibnja 2015.

Teologija tijela - Teologija u spavaćoj sobi – Liturgijski govor tijela (21)

Teologija tijela -  III.sezona/8.dio
Vjeronauk: don Damir Stojić
Teologija u spavaćoj sobi – Liturgijski govor tijela

*Teologija- nauk o Bogu – u spavaćoj sobi?
*Liturgija /tijelo = o tome večeras pričamo na vjeronauku
*Čudno zvuči jer bi mi najradije izbacili teologiju iz spavaće sobe.
*Bog ima plan za spavaću sobu i ono što se događa u njoj.
*Sama riječ liturgija znači vezati nešto zajedno. Tako imamo susret i vezivanje Boga i čovjeka na misi kroz liturgiju. Na misi se Isus uprisutnjuje kroz liturgije.
*Moralni život je duhovno bogoslužje (liturgija). (KKC)
*Prikazujući svoje tijelo sudjelujemo na liturgiji (Rim, 12) i sudjelujemo s Isusom u njegovom otkupiteljskom djelu. Da, u spavaćoj sobi. Muž i žena kad vode ljubav prikazuju svoje tijelo kao duhovno bogoslužje i Isus je tamo prisutan! Šok zar ne?
*Moralni život je poput govora nekome da ide u krivi smjer na autocesti a on to ne vidi i još te k tome ismijava…i tako već više od 2000 godina!
*Za razumjeti moralni nauk potrebna je Božja riječ: „Danas ako glas mu čujete ne budite srca tvrda kao u pobuni.“(Heb, 3,15)
*Što je Bog zamislio za seksualnost? Odgovorimo iskreno na samo jedno pitanje i znati ćemo gdje je granica u moralnom i spolnom životu. Pitanje glasi: „Je li ovaj čin, riječ, misao, pogled autentičan znak Kristove slobodne, potpune, vjerne i plodne ljubavi?“
*Kad ovo načelo primjenjuješ zapravo živiš čistoću (predbračnu i bračnu)!
* 1) Samozadovoljavanje – nije slobodan, a ni plodan čin, a kamoli potpun čin jer ne uključuje drugu osobu. S tim povezana je i pornografija koja je veliki problem kod muževa. To je užas!
* 2) Predbračni odnosi – isto ne odražavaju trajnost, vjernost, slobodu i potpunost, te plodnu ljubav. Seks nije loš, dapače on je svet jer preko toga čina dolazi novi život koji je svet i koji zahtjeva uvjete trajne, slobodne, vjerne i ekskluzivne ljubavi između muškarca i žene. Seks je slika takve ljubavi.
*3) Homoseksualni čin – Crkva razdvaja čin od osobe! Neuredna sklonost! Ne odgovara načelima autentične ljubavi – vjernost, plodnost, trajnost i potpunost.
4*) Namjerni sterilizirani seks – ako je takav seks dobar koje dobro je on donio u zadnjih 60 godina? Inače, sam seks je slika (ikona) Presvetog Trojstva na zemlji. Kontracepcija uništava tu sliku, čini je kopijom, lošom imitacijom. Bračni par kad vodi ljubav sudjeluje u životu Presvetog Trojstva. Kontracepcija unosi smrt!
*Zanimljivost u Bibliji: Kad god se u Bibliji netko rodi Bog je prisutan! Bog blagoslivlja s plodnošću! Npr. Post 4,1!  Kod Židova je najveće zlo sterilizirat bračni čin!
*Svaka Crkva je osuđivala kontracepciju do 1930 i Anglikanske crkve te njihove Rezolucije 15.
*Plodovi kontracepcije: porast nevjere, snižavanje morala i moralnih načela, smanjeno poštivanje žena od strane muškaraca, prisilna upotreba kontracepcijskih materijala od strane Vlada u zemljama diljem svijeta.
*Zapitajmo se onda koja je razlika između homoseksualnog para čiji je odnos sterilan i heteroseksualnog para koji namjerno svojom voljom steriliziraju spolni čin? Nema razlike kad heteroseksualni par sterilizira spolni čin.

*Najveća tajna za dobar seks je ekskluzivnost – kada se dušom i tijelom pripada jednoj ženi!
*Metafizika seksa : svaki čin koji radimo ima svoju svrhu i značenje pa tako i seks. Koja je svrha seksa? Ima ih više: prenošenje života, ljubav, zajedništvo i užitak. Sve svrhe su važne i loše je ako se odvajaju.  Zapravo, kad se sterilizira primarna svrha u seksualnom činu, radi se o poremećaju seksualnosti. Što znači taj čin? Ljubav i život.
*Crkva naravno nikome ne govori da mora imati 20-ero djece ali im nudi tu otvorenost prema životu kroz plodne i neplodne dane. Imamo odgovorno roditeljstvo koje im omogućuje da biraju vrijeme kad će imati dijete i naravno ako imaju uvjete od ekonomskih do psiholoških razloga. Imamo prirodno planiranje obitelji koje omogućuje odgovorno roditeljstvo.
*Koja je razlika između para koji koristi kontracepciju i onog koji odgađa prirodno dijete.  Par koji koristi kontracepciju namjerno izbacuje Boga i nije otvoren prema životu, dok drugi par jest otvoren prema životu u onoj mjeri kada koristi neplodne dane kod žene. Svjesni su da im je Bog dao mogućnost vođenja ljubavi, zajedništva i obnavljanja bračne privole kada nisu spremni za dijete.
*Na kraju citiramo Ivana Pavla II koji nas ohrabruje i bodri nas da ostanemo na Kristovu putu jer nas je otkupio i nismo više pali u požudi.
*Na kraju citat iz Matejeva evanđelja, poglavlje 19.



--- crtice s vjeronaučnog susreta---  

Kraj III.sezone
    

Nema komentara:

Objavi komentar