ponedjeljak, 4. svibnja 2015.

Teologija tijela: K srcu Evanđelja – Celibat radi Kraljevstva nebeskog (18)

Teologija tijela -  III.sezona/5.dio
Vjeronauk: don Damir Stojić
K srcu Evanđelja – Celibat radi Kraljevstva nebeskog

*Mi moramo doći do neba. I Bog nam je na tom putu dao neke prometne znakove. Znamo koliko su važni ti prometni znakovi kad ne znaš kamo ideš.
*Bog nam je dao dva znaka : brak i celibat.  Celibat je jedan prometni znak koji vas upućuje na nebo. Zanimljivo celibat kao znak je više namijenjen za one koji su u braku jer im svjedoči kako u nebu nema braka ni bračnog čina. Isto vrijedi i za svećenike te one koji žive celibat; njima je brak znak – Bog će se sjediniti s nama u nebu. On će nas prožimati onako se prožima jedan bračni par.
*Sotona s druge strane će oskvrnuti znak prema Bogu u moralnom, teološkom i duhovnom smislu.
*U Crkvi sve ima svoju simboliku i sve je povezano tako oba znaka su u Crkvi povezana. Evo primjer: Krstionica – mjesto gdje svećenik podjeljuje sakrament krštenja – novi život. Krstionica na grčkom je númphê.  Jedno od značenja je i bračni krevet (otud dolazi i nimfomanija). U bračnom krevetu par vodi ljubav i otvoreni su za novi život. Ovo je samo mala simbolika!
*Celibat nije Katolička Crkva ustanovila već Isus Krist. Dakle celibat je božanska ustanova i samo Bog to može napraviti.
*Inače čisto ljudski celibat je neprirodan i da ga je čovjek ustanovio bilo bi ga nemoguće živjeti.
*Celibat prije Isusa nije postojao ali ga Stari zavjet najavljuje. U Postanku vidimo eshatološku najavu celibata (Adam i Eva sedmi dan prebivaju kod Boga!)  Zatim čitamo kako je Izaija u Starom zavjetu imao viđenje (Iz 56) „Ovako govori Jahve: držite se prava i činite pravdu jer će uskoro doći moj spas i objaviti se moja pravednost. Blago čovjeku koji tako čini i sinu čovječjem što se toga pridržava: koji poštuje subotu da je oskvrni i koji ruke čuva od svakoga zla djela. Neka sin tuđinčev koji je prionuo uz Jahvu ne govori: „Jamačno će me Jahve odvojiti od svojega naroda.   Neka uškopljenik ne govori: "Ja sam, evo, tek suho drvo. Jer ovako govori Jahve: "S uškopljenicima koji obdržavaju subotu, koji izabiru što je meni drago i ostanu postojani u Savezu mome -podići ću u kući svojoj i među svojim zidovima spomenik i ime, bolje nego sinovima i kćerima, dat ću im vječno ime koje neće biti iskorijenjeno. A sinove tuđinske koji pristadoše uz Jahvu da mu služe i da ljube ime Jahvino i da mu budu službenici, koji poštuju subotu i ne oskvrnjuju je i postojani su u Savezu mome, njih ću dovesti na svoju svetu goru i razveseliti u svojem Domu molitve. Njihove žrtve paljenice i klanice bit će ugodne na mojem žrtveniku, jer će se Dom moj zvati Dom molitve za sve narode. (Iz 56, 1-7) On je vidio nas svećenike kako slavimo svetu misu. Leviti su bili karijerni svećenici. Oni su samo kratkotrajno živjeli celibat kad je bio njihov red za službu u Hramu.
*Celibat kao trajno stanje ustanovljuje Isus i to čitamo u Matejevom evanđelju (Mt 19, 11-12): A on im reče: "Ne shvaćaju toga svi, nego samo oni kojima je dano. Doista, ima za ženidbu nesposobnih koji se takvi iz utrobe materine rodiše. Ima nesposobnih koje ljudi onesposobiše. A ima nesposobnih koji sami sebe onesposobiše poradi kraljevstva nebeskoga. Tko može shvatiti, neka shvati.“
*Ovu su bila radikalne riječi u Isusovo doba pa i danas su.
*Ovdje Isus uspostavlja jedan novi stalež, kastu, neki vrstu eunusa koji čuva zaručnicu za kralja…
*Ljudi zanimljivo reagiraju kad vide svećenika i njegov bijeli kolar oko vrata. Od gađenja do oduševljenja.
*A zašto neki loše reagiraju? Jer im je seks sve i onda kad vide da se netko odrekao njihovog „božanstva“. Ali to je to.
*Mi koji smo pozvani živjeti celibat preskačemo zemaljski znak (brak) i mi već sada nastojimo živjeti da se sjedinimo sada s Isusom potpuno.
*To ne znači da je brak loš, već samo da je on privremeni zemaljski znak i da postoji nešto bolje – a to je sjedinjenje s Bogom.
*Celibat je radi kraljevstva nebeskog. Celibat najavljuje da nebo postoji!
*Sekundarni razlozi: Kad bi ja imao ženu…ne bi išlo, žena bi poludjela…(ne bi ništa stigao!)
*Celibat nije dogma već dar.
*Crkva ne može ukinuti ono što je Isus ustanovio, ona može samo rediti oženjene muškarce. Naravno druge katoličke crkve imaju oženjene muškarce poput grkokatoličke crkve.
*Brak je redovan put, a celibat je izvanredan put. A oba puta vodi do Boga i raja.

----- crtice s vjeronaučnog susreta -----

Nastavit će se….



Nema komentara:

Objavi komentar