Teologija
tijela - III.sezona/6..dio
Vjeronauk: don
Damir Stojić
K srcu
Evanđelja – Brak
*Brak je jedan znak neba na zemlji.
Zato izaziva toliko polemike, sjetimo se samo referenduma o definiciji braka.
*don Damir je isto tako svjestan da je
brak u krizi i da je mnogo mladih došlo iz propalih brakova. Mnogi imaju lošu
sliku o braku. I svjestan je da situacija u obitelji zna biti ključna razvoju
mladića ili djevojke kroz studentsko doba.
*don Damir nam predstavlja jedan ideal
braka, postavlja visoko ljestvicu poput Isusa koji je postavio visoko ljestvicu
( Isus: Budite savršeni kao što je otac nebeski)
*Bog ima plan za brak!
*Isus je došao obnoviti izvorni plan za
čovjeka (muškarca i ženu)!
*Bračni parovi koji žive autentično, po
Božjem naumu ulaze u samo srce evanđelja.
*Biblija započinje i završava brakom
(Postanak i Otkrivenje)
*Crkveni oci su znali da je brak
hermeneutički ključ za razumijevanje cijele Biblije. Ako želiš razumjeti
Bibliju, moraš razumjeti brak. Brak je tako ljudsko i tako prirodno i tako
lijepo stanje.
*Brak je kad jedan muškarac i jedna
žena dođu zajedno. Kad se sjedine.
*Imamo puno metafora u Bibliji koje
govore o odnosu Boga prema čovjeku poput one o trsu i lozi, pa zatim pastiru i
ovcama, ali jedna ih nadilazi sve. To je metafora o mužu i ženi odnosno
zaručniku i zaručnici. (vidi Hošea 2, 21-22)
Najrealnija metafora.
*U sredini Biblije se nalazi Pjesma nad
pjesmama. Radi se o ljubavi jedne žene u muškarca. Bibličari iščitavaju ipak
puno dublje nego samo odnos. Odnos Boga i čovjeka.
*Bog je ustanovio brak!
*Redefiniranje braka je najgore
svetogrđe! Otvoreno i jasno to don Damir tvrdi!
*Od Adama i Eve do Otkrivenja Bog
govori nama o svojoj ljubavi kroz sliku zaručnika i zaručnice!
*Evo nekoliko bitnih točaka za
razumijevanje braka:
a) Bog je ustanovio brak, a ne ljudi.
Sve prolazi ali brak ostaje.
b) Ljubav između muškarca i žene slika je Božje ljubavi prema čovjeku.
c) Prve božanske riječi paru: „Plodite
se i množite!“. Zanimljivo, u knjizi
Postanka imamo plural „Načinimo čovjeka…“. Kad ove dvije činjenice spojimo
dobivamo to da Bog (Presveto Trojstvo- Tri božanske osobe a jedna narav) ljubi
i stvara kao što mi ljubimo i stvaramo i kroz bračni čin dolazi novi život.
Muškarac + žena = novi život
d) Ivan Pavao II svoj ciklus o braku
započinje citatom iz Biblije (Ef, 5-21-23).
Pavao riječ podložnost u
kontekstu služenja. Žena je podložna muškarcu,
a muškarac je ljubi onako kako je Krist ljubio Crkvu. A završava …otajstvo je to veliko, ja smjeram na Krista
i Crkvu. U prijevodu riječ otajstvo zapravo je lat. Sacramentum (magnum) – sakrament. Radio se o sakramentu braka i
Pavao je to znao. I radi se o velikom
(!) otajstvu! Sažeto: Muž u braku uzima mjesto Krista a žena mjesto Crkve.
Glavarstvo po Isusu Kristu je služenje, pa vodstvo, trpljenje, molitva...
e) Kako se Bog sklapa?
Bračna
privola:
Svećenik
postavlja tri pitanja:
Slobodno:
1) Jeste li ovamo došli slobodno da sklopite ženidbu?
Kristova
ljubav: „Polažem život svoj…nitko mi ga
ne oduzima, nego ja ga sam od sebe polažem.“ (Iv 10, 17-18)
Trajno:
2) Jeste li spremni u braku za cijeloga života jedno drugog ljubiti i
poštovati?
Kristova ljubav: „Budući da je ljubio
one u svijetu, do kraja ih je ljubio“ (Iv 13, 1)
Potpuno:
3) Jeste li ovamo došli bez prisile…i posve svjesno sklopiti ženidbu?
Kristova ljubav: „Veće ljubavi nitko
nema od ove: da tko život položi za svoje prijatelje.“ (Iv 15,13)
Plodno:
3a) Jeste li spremni s ljubavlju od Boga primiti djecu i odgajati ih po zakonu
Krista i njegove crkve?
Kristova ljubav: „Ja dođoh da život
imaju , u izobilju da ga imaju“ (Iv 10, 10)
*Nakon
toga slijedi privola. Djelotvorna riječ! I mnogi misle da je obred gotov. Crkva smatra
da kad se konzumira bračni čin tu prvu noć brak postaje nerazrješiv! Riječ je
tijelom postala! Upravo to!
---- crtice s vjeronaučnog susreta---
---- crtice s vjeronaučnog susreta---
Nema komentara:
Objavi komentar