utorak, 12. svibnja 2015.

Teologija tijela - K srcu Evanđelja – Brak (19)

Teologija tijela -  III.sezona/6..dio
Vjeronauk: don Damir Stojić
K srcu Evanđelja – Brak


*Brak je jedan znak neba na zemlji. Zato izaziva toliko polemike, sjetimo se samo referenduma o definiciji braka.
*don Damir je isto tako svjestan da je brak u krizi i da je mnogo mladih došlo iz propalih brakova. Mnogi imaju lošu sliku o braku. I svjestan je da situacija u obitelji zna biti ključna razvoju mladića ili djevojke kroz studentsko doba.
*don Damir nam predstavlja jedan ideal braka, postavlja visoko ljestvicu poput Isusa koji je postavio visoko ljestvicu ( Isus: Budite savršeni kao što je otac nebeski)
*Bog ima plan za brak!
*Isus je došao obnoviti izvorni plan za čovjeka (muškarca i ženu)!
*Bračni parovi koji žive autentično, po Božjem naumu ulaze u samo srce evanđelja.
*Biblija započinje i završava brakom (Postanak i Otkrivenje)
*Crkveni oci su znali da je brak hermeneutički ključ za razumijevanje cijele Biblije. Ako želiš razumjeti Bibliju, moraš razumjeti brak. Brak je tako ljudsko i tako prirodno i tako lijepo stanje.
*Brak je kad jedan muškarac i jedna žena dođu zajedno. Kad se sjedine.
*Imamo puno metafora u Bibliji koje govore o odnosu Boga prema čovjeku poput one o trsu i lozi, pa zatim pastiru i ovcama, ali jedna ih nadilazi sve. To je metafora o mužu i ženi odnosno zaručniku i zaručnici. (vidi Hošea 2, 21-22)  Najrealnija metafora.
*U sredini Biblije se nalazi Pjesma nad pjesmama. Radi se o ljubavi jedne žene u muškarca. Bibličari iščitavaju ipak puno dublje nego samo odnos. Odnos Boga i čovjeka.
*Bog je ustanovio brak!
*Redefiniranje braka je najgore svetogrđe! Otvoreno i jasno to don Damir tvrdi!
*Od Adama i Eve do Otkrivenja Bog govori nama o svojoj ljubavi kroz sliku zaručnika i zaručnice!
*Evo nekoliko bitnih točaka za razumijevanje braka:
a) Bog je ustanovio brak, a ne ljudi. Sve prolazi ali brak ostaje.
b) Ljubav između muškarca i žene slika je Božje ljubavi prema čovjeku.
c) Prve božanske riječi paru: „Plodite se i množite!“.  Zanimljivo, u knjizi Postanka imamo plural „Načinimo čovjeka…“. Kad ove dvije činjenice spojimo dobivamo to da Bog (Presveto Trojstvo- Tri božanske osobe a jedna narav) ljubi i stvara kao što mi ljubimo i stvaramo i kroz bračni čin dolazi novi život. Muškarac + žena = novi život
d) Ivan Pavao II svoj ciklus o braku započinje citatom iz Biblije (Ef, 5-21-23).  Pavao riječ podložnost u kontekstu služenja. Žena je podložna muškarcu, a muškarac je ljubi onako kako je Krist ljubio Crkvu. A završava  …otajstvo je to veliko, ja smjeram na Krista i Crkvu. U prijevodu riječ otajstvo zapravo je lat. Sacramentum (magnum) – sakrament. Radio se o sakramentu braka i Pavao je to znao.  I radi se o velikom (!) otajstvu! Sažeto: Muž u braku uzima mjesto Krista a žena mjesto Crkve. Glavarstvo po Isusu Kristu je služenje, pa vodstvo, trpljenje, molitva...
e) Kako se Bog sklapa?
Bračna privola:
Svećenik postavlja tri pitanja:
Slobodno: 1) Jeste li ovamo došli slobodno da sklopite ženidbu?
Kristova ljubav: „Polažem život svoj…nitko mi ga ne oduzima, nego ja ga sam od sebe polažem.“ (Iv 10, 17-18)  
Trajno: 2) Jeste li spremni u braku za cijeloga života jedno drugog ljubiti i poštovati?
Kristova ljubav: „Budući da je ljubio one u svijetu, do kraja ih je ljubio“ (Iv 13, 1)
Potpuno: 3) Jeste li ovamo došli bez prisile…i posve svjesno sklopiti ženidbu?
Kristova ljubav: „Veće ljubavi nitko nema od ove: da tko život položi za svoje prijatelje.“ (Iv 15,13)
Plodno: 3a) Jeste li spremni s ljubavlju od Boga primiti djecu i odgajati ih po zakonu Krista i njegove crkve?
Kristova ljubav: „Ja dođoh da život imaju , u izobilju da ga imaju“ (Iv 10, 10)
*Nakon toga slijedi privola. Djelotvorna riječ!  I mnogi misle da je obred gotov. Crkva smatra da kad se konzumira bračni čin tu prvu noć brak postaje nerazrješiv! Riječ je tijelom postala! Upravo to!

---- crtice s vjeronaučnog susreta---



Nema komentara:

Objavi komentar